Google+ RocketGarage Cafe Racer: My Bike

My Bike



This is The Triskell , my Bike

What does Triskell? And 'the symbol of the Isle of Man but also of my Sicily with the symbol of Trinacria
My Triumph Trident 750 1996 with this step came to version 6.0.

Questa è la mia moto . La Triskell 
Cosa significa  Triskell o Trinacria simbolo della isola di Man e della mia Sicilia.
La mia Triumph Trident 750 del 1996 con questo step è arrivata alla versione 6.0 . 






I tried to give greater weight to the rear can be both visual and balance, so I built an aluminum frame on which a pigtail Radical Ducati modified to make it more harmonious with the rest of the bike beneath it hides only the new battery Lithium while the rest of the electrical system and hidden inside the tank at the bottom, the tank that has been brushed and finished with a transparent mat.
The search for lightness led me to move tables port number, always in aluminum, in a more advanced position and less usual.
Aluminium is also the small pan recovery of the coolant.
Repositioned the rear brake master cylinder which is now fixed to a bracket in stainless steel which also forms the support for the titanium exhaust.
New clutch pump with separate tank.
With weight loss and higher driving position and charged forward makes the bike much more nervous, as he walked with the high heels, just tap on it to make it go where you want.
Since you have been patient and you also have participated in this work, with many tips, now you can have your say .... so in the end I always do my own thing:-)
So it's over 99%, I always leave the margin to put your hands because every special is always a work in progress


Ho cercato di dare la maggiore leggerezza possibile al posteriore sia visiva che alla bilancia , quindi ho costruito un telaietto in alluminio su cui poggia un codino Radical Ducati modificato per renderlo più armonico con il resto della moto sotto di esso si nasconde solo la nuova batteria al Litio mentre il resto dell'impianto elettrico e occultato all'interno del serbatoio nella parte inferiore , serbatoio che è stato spazzolato e finito con un trasparente satinato . 
La ricerca di leggerezza  mi ha portato a spostare le tabelle porta numero , sempre in alluminio , in una posizione più avanzata e meno usuale .
In alluminio è anche la piccola vaschetta di recupero del liquido refrigerante.
Riposizionata la pompa del freno posteriore che è fissata ora ad un staffa in acciaio inox che fa da supporto anche per lo scarico in titanio.
Nuova pompa frizione con vaschetta separata .
Con la perdita di peso e la posizione di guida più alta e caricata in avanti rende la moto molto più nervosa , quasi che camminasse con i tacchi a spillo, basta toccarla per farla andare dove si vuole.
Siccome siete stati paziente e avete partecipato anche voi a questi lavori, con molti consigli ,ora potete dire la vostra ....tanto alla fine faccio sempre di testa mia :-)

Ecco dopo tanta attesa la TTT è finita , insomma al 99% , mi lascio sempre il margine per metterci le mani.
   









































ShareThis

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails